Hei mandag! I notatboken min drodler jeg ukentlig på en feelgood-list. En liste som tar for seg små ting jeg vil prioritere gjennom den kommende uken for å gjøre den enda bedre. Føler jeg meg bra, da presterer jeg bedre! Nettopp derfor er det så viktig å ta seg tid til små ting i hverdagen kun for seg selv.

#1 Vær din egen bestis! Start dagen med å gi deg selv et kompliment i speilet. Kanskje du ikke klarer helt å ta det innover deg i starten, men gjentar man dette ofte nok har det en fascinerende påvirkning på psyken. Det er ikke tull! Behandle deg selv slik du behandler bestevenninnen din. Vi har nok av indre, kritiserende stemmer – disse ordene og tankene ville vel man aldri sagt til noen andre, så hvorfor skal man fortelle dem til seg selv? Love yourself!

#2 Kvitt deg med negativ energi. Er det noe eller noen som irriterer deg? Si ifra eller gjør noe med det! Eller kanskje det er en tung to-do list som har hengt over deg litt for lenge uten å bli krysset ut? Bestem deg for en dag du skal sette av tid til denne i løpet av uken og gjennomfør den. F.eks; stekeplaten min har vært knust i nesten to år og det irriterer meg grenseløst. Likevel utsetter jeg å fikse den! I dag tok jeg den kjedelige telefonen, og når jeg kommer hjem er den fin som ny. Poenget mitt er – det trenger ikke være noe stort, for det er de små tingene i hverdagen som kan være enorme energityver.

#3 Kanskje du allerede mediterer, men hvis ikke – start med det! Det gjør mirakler fra innsiden. Sett av 5-10 minutter hver morgen eller kveld før du legger deg. HeadSpace og Calm appene er suverene for både nybegynnere og de som allerede har dreisen! Gi det en uke før du avgjør om det er noe for deg.

#4 Start uken med å lage hjemmelaget ingefærshots. Da har du noe godt i kjøleskapet som immunforsvaret ditt vil takke deg for senere. Shot shot!

#5 Ukens utfordring: innfør kveldsturer denne uken, og legg mobilen fra deg hjemme. Den trenger ikke være lang, men passe nok til at du klarer å koble ut etter en lang dag. Ta innover deg naturen, lukter, lyder. Det føles så bra! Dra med deg en venninne eller gå alene. Du vil ikke angre..!

#6 Ta deg et deilig kveldsbad med en avslappende badeolje. Jeg sverger til L’Occitane Lavender Foaming Bath når jeg skal stresse ned i hverdagen.

#7 Kjøp deg en bukett med freshe, fine blomster! Gå for en miks du vanligvis ikke ville valgt for deilig forandring hjemme.

SKJORTE: GANNI
SOLBRILLER: DIOR
KJOLE: MANGO

16 Responses to Ukens feelgood checklist;

  1. Dette trengte jeg virkelig!
    Takk for fine tips i en vinterdepresjon, skal prøve å følge de denne uken <3
    Håper du også får en strålende uke, bloggen din er hvertfall et høydepunkt i mine uker!

  2. Hei🥰 Hva slags produkter bruker du i håret ditt nå for å få så fint volum? Kan du lage en video på hvordan du styler håret ditt nå som det er lenger?
    Du er så flott!

    • Hei Thea 😀 Jeg bruker kjedelig nok ingen spesielle produkter for volum – i og med at jeg egentlig har krøller får jeg veldig lett volum naturlig! Hemmeligheten min er så enkel som at jeg føner håret mitt helt tørt etter dusjen med hodet vent ned mot gulvet. Deretter sprayer jeg i litt tørrsjampo bare, som oftest Batiste sin 💕 Klem!!

  3. Elsket dette innlegget, fikk skikkelig god følelse bare av å lese tipsene🤗 Og må bare si at både bloggen din og instaen din oser inspo om dagen, gir rett og slett bare gode følelser å følge deg.. ble mye gode følelser her, men måtte bare si det😘

Follow @ Instagram