D53A6946

D53A7014

D53A6950

D53A6990

· Kjære SAS ·

Jeg tror aldri det har vært bedre å våkne opp hjemme i egen seng enn hva det var for meg i morges. Jeg hadde to fine dager i Oslo, og jeg storkoste meg fra start til slutt! Jeg hadde det koseligste teamet rundt meg, og fotoshooten gikk som smurt. Etter 12 timer på jobb i går fra 06:00-18:00 kunne jeg nesten ikke vente med å komme meg til Gardermoen. Jeg var så klar for å komme hjem! La oss si at den fine dagen ikke hadde en så veldig fin slutt. Jeg satt meg ved gaten 45 min før avgang og ante fred og ingen fare. Etterhvert begynte køen å fylle seg opp, og som jeg alltid gjør sitter jeg og venter til køen begynner å ta slutt før jeg går ombord. Jeg satt og ventet, spiste opp yoghurten og gikk bort til innsjekk. En av de siste personene hadde akkurat gått inn foran meg, og jeg scannet billetten min. Ingenting skjedde. Jeg smilte til SAS-damen som sto der, og da jeg skulle til å spørre om hjelp forsvant smilet fort. «Hvor er det du tror du skal?». Ehh, hjem. Hjem til Bergen. Vel, da er du på feil gate. Neste avgang er til Trondheim om en time. Jeg ble forvirret og begynte å rote rundt i vesken etter det ordinære boardingkortet. Der sto det korrekt, og jeg hadde jo akkurat sett at andre passasjerer hadde gått ombord. De andre passasjerene sto jo fremdeles i kø på vei inn på flyet på andre siden av ruten. Det tok meg ikke mange sekundene før jeg innså at hun bare var spydig.

 Før jeg rakk å si noe ba hun meg ta med meg moren min neste gang jeg skulle ut å reise, siden jeg ikke klarte å reise alene. For å sjekke om jeg hørte riktig, sa jeg «unnskyld?». Hun gjentok «du er tydeligvis for liten til å reise alene og trenger mammaen din». Jeg antar det var fordi jeg var sistemann i køen, og at hun mente at jeg burde stilt meg opp tidligere siden jeg hadde vært der så lenge. Jeg følte meg så liten, og var helt i sjokk. Hun sa at hun skulle sjekke meg inn likevel, men ombestemte seg fort da jeg spurte etter navnet hennes. Det ville hun ikke gi meg. Jeg ønsket det slik at jeg kunne ta det videre med SAS – slik snakker man ikke til en kunde. Hun åpnet dørene til korridoren og gikk inn mot flyet. Jeg tok det som et ‘ok’ og fulgte etter. Folk rundt satt med haken i gulvet, like sjokkert som meg. Da hun så at jeg gikk bak henne begynte hun å hyle at jeg måtte se å komme meg ut, deretter dyttet hun meg fysisk ut av gangen. Jeg forsto ingen verdens ting annet enn at en illsint eldre SAS dame sto og bjeffet til meg. Jeg tok bilde av skiltet hennes, og det likte hun ikke. Hun begynte å slå meg i armene for å få bort telefonen. Jeg skjønte at jeg aldri kom til å komme med det flyet, og gråtkvalt krysset jeg gulvet bort til SAS Service. Der møtte jeg tre andre passasjerer som heller ikke hadde kommet seg om bord og hadde fått samme behandling. En SAS ansatt kom bort til meg, og istedenfor å beklage situasjonen startet hun med å be meg se og fjerne det bildet jeg hadde tatt, om ikke ville det få konsekvenser. Hva?! Med tårer trillende nedover tung makeup etter dagens shoot sto jeg der, helt i sjokk og ante ikke hva jeg skulle gjøre. Aldri før har jeg blitt behandlet så dårlig av fremmede, og at det var SAS gjorde meg bare enda tristere. Med den jobben jeg har flyr jeg fast med dem flere ganger i måneden.

Vitner kom bort og ba SAS ta tak i saken, de hadde observert situasjonen og sa at det var helt uakseptabelt å behandle andre mennesker slik. SAS satt seg enda på bakbena, og mente at de ikke ante hva som hadde skjedd før de hadde snakket med kollegaen deres som hadde gått til angrep verbalt og fysisk på meg. Det var tydelig at de aldri ville tatt tak i saken, så da gjør jeg det heller selv. Jeg hater å sette lys på negative og dramatiske hendelser, men nå rant rett og slett begeret mitt over. Jeg bare må få det ut, i håp om at dette blir tatt tak i og at ingen andre noen sinne må oppleve det samme. Det unner jeg ingen. Er det en ting jeg ikke tillater, så er det og selv bli eller se at andre blir behandlet urettferdig. Jeg vet ikke om hun seniorkonsulenten til SAS hadde en dårlig dag eller hadde noe personlig imot meg som en offentlig person, men dette er rett og slett totalt uakseptabelt. Ikke minst synd, og trist. I alle år har jeg vært trofast mot SAS, og det er trist at så mange fine og kjekke ansatte hos dem skal måtte lide av at en annen ansatt er ufin og burde gått av med pensjon for lenge siden. Jeg håper virkelig SAS tar tak i dette, og en personlig unnskylding fra vedkommende ville jeg satt stort pris på. Jeg ser på facebookprofilen hennes at hun har en datter. Lurer på hva hun føler om hun tar en runde med seg selv og ser for seg henne bli behandlet på samme måten.

.. Men over til noe positivt – jeg mistet flyet men fikk dra hjem med neste en drøy time senere sammen med de andre stakkars passasjerene som hadde fått samme skjebne. Og stakkars sjåføren min hadde ikke telefon, så jeg fikk ikke gitt beskjed om at jeg ikke ville lande når jeg skulle. Heldigvis hadde han tålmodig sittet i bilen og ventet i oven en time, og i bilen lå det en gigantisk rosebukett. Den var som sendt fra ovenfra. Takk for det, kunne ikke passet meg bedre. P.S. håper SAS damen har det bedre med seg selv i dag og at alle reisende som skal hjem til helgen får en bedre opplevelse. God helg ♥

Previous Post
Next Post

75 thoughts on “Jeg er i sjokk

  • Silje
    Blir helt sjokkert av å lese det du skriver, fy for en dårlig behandling! Reiser også alltid fast med SAS, og har i noen tilfeller møtt på noen med en litt dårlig dag, men aldri så ille som dette, håper du får en kjempestor unnskyldning for det fortjener du virkelig! Ha en fin dag <3

  • Ida
    Å fyyyy… Synes det er flott gjort at du ikke ga deg og at du tok bilde av navnet hennes! Be deg reise med mamma neste gang?? Hun kan umulig ha det bra med seg selv. Dessverre har jeg også samme oppfatning av flere SAS ansatte. De er ofte eldre og litt snerpete, og skulle sikkert helst gått av med pensjon for noen år siden, som du sier! Du er tøff Eirin 🙂

  • Sandy
    Åå.. Så synd at du måtte oppleve det! Håper SAS tar tak, og at du får den unnskyldningen som du fortjener. Synes det er «fint» at du deler slike hendelser med oss også. Stor klem til deg <3

  • Elisabeth L
    Herregud, for en oppførsel, og føler meg nesten hjelpesløs for deg når jeg leser dette! Er i sjokk! Hvem i kundeservice bransjen gjør dette? Da ødelegger du mildt sagt for deg selv!! Tenk å møte noen som nekter deg adgang, men «heldgivis» var dette i Norge, for det hadde sikkert vært enda mer stressende i utlandet tenker jeg! Men hvordan tok du dette videre? Meldte du bare i fra til SAS service? Er virkelig spent på om hun får noe konsekvenser, kan jo ikke være særlig klok når du går til fysisk vold #oppgitt!
    Glad du delte dette, god helg <3

  • SAS-ansatt
    Hei! Uff a meg, det gjør vondt å lese dette. Jeg er virkelig sjokkert! Kan ikke skjønne hvem dette kan være for de fleste av kollegaene mine er hyggelige mennesker. Beklager så mye! Håper du ikke slutter å reise med SAS, slik at vi kan gi deg en mer hyggelig opplevelse neste gang.

    Hilsen SAS ansatt på OSL 🙂

  • Wow, Sas, just WOW. Jeg vet de suger på å gi service når man er oppe i luften og er innestengt, men dette, wow. Håper hun mister jobben, for det der, DET DER gjør jo INGEN, med mindre man jobber i et fengsel i USA da. Uansett om man er offentlig eller ikke, man gjør det bare ikke. Alle mennesker fortjener lik type service. Gud bedre. Nei, jeg har sluttet med å fly SAS frivillig. Velger heller Ryanair, som dog er enda dårligere, men de slår deg i hvert fall ikke!

    Håper du har det bra og ikke fikk noen blåmerker. 🙂

  • Vårild
    Herreguuud! Dette var jo helt sykt!? Håper du får en kjempe fin helg til tross for denne hendelsen!
    – Vårild 🙂

  • Susannecasandra
    Blir helt sjokka av å lese dette. Sykt dårlig gjort av ho!
    Håper SAS ordner opp å at du får en unnskyldning av denne damen!
    Dette er ikke akspedabelt i det hele tatt.
    Håper du får en kjempe fin helg 🙂

  • Johanne
    Herregud! Sånt går ikke, og jeg håper SAS tar tak i saken. Vet om flere som har fått dårlig behandling av SAS-personale, og har selv opplevd dårlig kundebehandling. Av den grunn flyr jeg bare med Norwegian nå, for de er i alle fall serviceinnstilt!
    Håper dagen i dag blir mye bedre og at du får den unnskyldningen du fortjener! Klem til deg <3

  • Veronica
    Hei Eirin 🙂

    Jeg pleier sjeldent å legge igjen en kommentar, men er fast leser av både bloggen og boken din! Denne gangen tar jeg meg tid til å skrive noe ord, på vegne av meg selv og min samboer som er pilot i SAS. Det er ingen som skal bli behandlet på den måten du dessverre opplevde på Gardemoen, vi er begge oppriktig lei oss. – Min bedre halvdel ble svært nysgjerrig på denne hendelsen 😉

    Fortsett å inspirer oss unge voksne <3

    Mvh V

  • Kristine
    Det er det verste jeg har lest på lenge! Stakkars deg og de andre som møtte på et så bittert menneske. Håper dette blir tatt blodig på alvor! Sjokkert….

    <3

  • Aa
    Hei! Selv om jeg ikke kunne hjelpe deg så mye i går kveld på flyplassen, så håper jeg du fikk snakket med noen på nummeret du fikk. Visste ikke at det var så alvorlig! Så grusomt!?? Hilsen jente på Flesland ?

  • Julie
    Hallo? Nå ble jeg sjokkert… Kan ikke behandle reisende på den måten uansett om den ansatte hadde en dårlig dag på jobb! Stakkars deg!! Håper hun får sparken, for dette er helt uakseptabelt…

  • Ida
    Det her var trist å høre. Jeg må bare presisere at SAS selv ikke styrer ground handling (alt som skjer på bakken) lengre, for det er Widerøe som har tatt over der, men er utrolig leit å høre om at samarbeidspartnerne til SAS behandler SAS sine kunder på denne måten. Håper flyturen hjem til Bergen ble bedre og at du ble tatt godt vare på så fort du kom inn i flyet.

  • Ina
    Om jeg var deg ville jeg faktisk anmeldt dette til politiet. Politistudentsamboeren er helt enig. Sånn skal det faktisk ikke være, og vold er ikke greit. Håper du får en fin dag idag skjønne deg 🙂

  • Malin
    Det er ikke sant??? Jeg er helt målløs. Det hun gjorde må få konsekvenser.
    Håper i hvert fall at du får en fin dag i dag! Klem

  • SAS-ansatt
    Hei Eirin! Først ville jeg bare si at jeg elsker bloggen din, og syntes du er kjempeflink til å skrive og ta bilder. Ble utrolig lei meg når jeg så dette. Vi har ett supert miljø i SAS på Gardemoen og jeg kan ikke skjønne at noen av mine kollegaer har gjort dette mot deg. Beklager så mye!! Håper dog ikke du slutter og reise med oss. Send gjerne inn en klage på SAS sine sider med flynummeret ditt så håper jeg de tar tak i saken. (PS; syntes oppførselen hennes var helt på trynet, men skjønner at hun ikke ville bli tatt bilde av. Har selv blitt det, noe som var veldig ubehagelig for meg. Hvis du sender inn hvilket rutenummer du var med ligger personen som hadde flyet i systemet så man enkelt kan sjekke).

    Håper du får en fin dag videre, hilsen en som skal ta deg godt imot neste gang du reiser med oss 🙂

  • Mari
    Sånn skal man absolutt ikke oppføre seg i et serviceyrke – eller i det hele tatt for den saks skyld. Det er greit å ha en dårlig dag i blant, men sånn gjør man bare ikke når man er et voksent menneske. Håper virkelig at SAS tar tak i dette, at du får en unnskyldning og at det får konsekvenser for henne. Skjønner at du ble satt ut av oppførselen hennes, det hadde jeg også blitt. Håper du får ei fin helg, Eirin, til tross 🙂

  • Emilie
    Herlighet, det er jo rett og slett mer enn drøyt. Hvor dårlig må man ha det med seg selv for å få seg til å si og gjøre noe sånt? Utenfor min forstand. Bra du fikk en kjempeoppmuntring når du kom fram, og bra du greier å se at det KUN er de tåpelige og frekke damene som er problemet.

  • Samira
    Nå ble jeg faktisk helt satt ut! Det er tydelig at også de mest kjente og for mange trygge flyselskapene også bærer preg av slike uheldige hendelser slik som du var vitne til å oppleve. Rett og slett tragisk å bli behandlet på den måten. Jeg syntes det derfor var utrolig flott av deg å skrive dette innlegget på en så saklig og riktig måte ut i fra din opplevelse av det hele. Så fantastisk koselig at du ble møtt med roser fra din kjære sjåfør, da du ankom Bergen! Det fortjente du skikkelig.
    God helg til deg!

  • Julie
    Åhjelpes! Dette er noe av det sykeste jeg hørt! Pappa jobber i SAS og jeg fortalte han om opplevelsen din, og han ble kjempesint og helt satt ut. Det skal IKKE være sånn. Jeg syns du håndterte alt på riktig måte, selv om det ikke skulle vært nødvendig i det hele tatt! Uprofesjonelt og ikke minst synd for SAS, hvor 99% av deres ansatte er hyggelige mennesker! Jeg håper du fikk en fin slutt på dagen din, selv om jeg vet det kommer til å irritere deg i lang tid fremover. Mitt beste tips er å heve seg over det – dette var ikke din feil, og jeg regner med hun får seg en smekk av ledelsen, om så ikke sparken! Bra du sier ifra, for alt vi vet kan dette ha skjedd med flere enn deg! God sommer 🙂 Klem

  • KH
    Jøssenavn! For en oppførsel! Stakkars deg, jeg blir seriøst helt målløs. Jeg har også vært av oppfattelsen av at alle som jobber hos SAS er kjempe flotte folk, men det finnes tydeligvis noen råtne epler i alle selskap. Jeg håper så absolutt at SAS tar tak i denne hendelsen, det burde jo ha vært de du fikk rosebukett av etter en slik oppførsel. Det er så synd at gamle «kjerringer» tror de eier hele verden og vet best bare fordi de er eldre.

  • Lene
    Hadde selv samme opplevelse forrige gang jeg reiste med SAS fra Gardermoen. Da var vi fire stykker som ikke kom med flyet selv om alle hadde betalt for flex-billett og gate’en ikke var stengt. Det var tydelig at ansatt ikke ønsket å hjelpe. Har ALDRI vært borti slik kundebehandling.
    Kjære SAS – Skjerpings!!

  • Celia
    Kjøre vene, for en grusom opplevelse! Hadde gjort akkurat samme som deg. Godt det også var vitner til det hele. Men hjelpe meg, slik oppførsel er totalt uakseptabel. Og attpåtil av de som jobbet i SAS Service. Håper du klager dette inn til dem, og at media snapper det opp så damen skjønner at man ikke fysisk kan slå og dytte kunder som aldri har gjort henne noe. Håper du får en flott helg! Det fortjener du 🙂

  • Carina Sørensen
    Hva i alle herrens dager?? Wow…det er egentlig helt utrolig hvordan noen folk kan finne på å oppføre seg. Håper virkelig du får en hyggeligere reise neste gang, og det er bare bra at du satt henne på plass.

  • Amalie
    Du burde absolutt anmelde hendelsen. Det er jo bare ikke greit..

  • JF
    Hei. Uff, at noen skal ta sin dårlige dag ut på uskyldige passasjerer… Hadde de enda hatt en god grunn til å nekte deg, men det hadde de vel heller ikke. Ble ikke en gang navnet ditt oppropt? Jeg hører stadig at det skjer. Jeg håper du i tillegg til å lette ditt hjerte med dette blogginnlegget (som seg hør og bør) også kontakter SAS personlig for å fortelle din side av saken og gir dem navnet på dette kvinnfolket som angrep deg verbalt og fysisk.

    Det er bra at slikt kommer opp i media, for det hjelper alle som yter kundeservice å skjerpe seg.

  • Nina
    Hæææ?? Måtte lese over flere ganger for å se om jeg leste riktig! Dette er jo helt sjokkerende!! Håper det går bra med deg!

  • Linda Nordgård
    Herlighet så vanvittig dårlig oppførsel! Det er virkelig, virkelig ikke greit. Å nekte folk adgang på fly bare «for gøy» er jo helt ufyselig!

    Når det er sagt så er jo ikke det å ta bilde uten samtykke – om enn bare av navnet – helt lovlig heller. Navnet hennes kunne du nok funnet uansett 🙂

  • Anne
    Fy, så stygt! En slik opplevelse fortjener ingen å erfare. Ufattelig at en person i et serviceyrke ikke lykkes med å holde seg profesjonell. Hyggelig å høre at kvelden ble litt bedre av en vakker gest! Håper du klarer å legge irritasjonen litt til side og nyte en velfortjent helg!

  • Elin
    Har du fått deg kjæreste, Eirin? <3

  • Herregud, det er det verste jeg har hørt i hele mitt liv!

  • Lene
    ?!?! Det skal jo ikke gå an å behandle andre mennesker på denne måten.. Dette må du ta videre! Ha en fin helg 🙂

  • Julie
    For en oppførsel! Dette skal man ikke godta, skjønner godt du velger å skrive om de når de ikke tar tak i det selv.
    Håper virkelig du får unskyldning i fra SAS og henne personlig!

    Stå på videre flotte du <3

  • Marte
    Da jeg reiste fra Oslo til New York hadde jeg kjøpt billetten og booket sete 6 mnd i forveien men da jeg kom til flyet fikk jeg ikke det setet jeg hadde booket og ble plassert midt i en firer rad.. Prøvde å spørre flyvertinnen om dette men ble bare totalt nedkjeftet. Dett var også ei eldre flyvertinne i SAS, høres neste ut som samme person.. Føler hvertfall med deg, noen synes tydeligvis det er greit å kjefte opp og være frekk mot unge jenter! Bra du fikk en fin velkomst da du kom hjem da <3

  • Hege
    Hei, Eirin! Jeg følger deg på Snapchat og ville bare gi deg en liten heads up, for hunden din sin skyld. Selv om de ser ut til å ha det veldig fint med hodet hengende ut av bilen når man kjører, så er det også veldig skadelig for ørene deres… Bare sånn fra en hundeeier til en annen :-*

    Ha en fin dag videre!

  • Line
    Hei på deg!
    Huff, jeg tolket det sånn at denne damen trodde du var 16 år og klarte ingenting alene?! Men om du så er 16 eller 21, så gir det ingen menneske rett til å oppføre seg sånn! Har selv opplevd ligende behandling fra enkelte middelaldrene damer. Jeg håper du for en unnskylding fra SAS og denne damen får konsekvenser.

  • Jeanette
    Herlighet! Jeg skjønner ikke at det går an! Hva i all verden er dette for en måte å behandle andre mennesker på Og det å si at du burde reise med mamma`n din fordi du er for liten til å reise alene,det er jo bare barnslig å si!

  • Mia
    Altså hææææ???? E det her seriøst mulig!! Æ e helt i sjokk, hadde det vært mæ (som flyr med SAS titt og ofte) hadde æ KLIKKA!! Det her e ikke greit UANSETT kas grunn ho dama har. Trodde ikke voksne i servicebransjen kunne oppføre sæ sånn! Her burde du virkelig få enn unnskyldning fra SAS og dama som oppførte sæ sånn her. Skjønner godt at du tok bilde av skiltet, for det her må jo SAS få vite om, kas type folk dem har i arbeid… Føler sååå med dæ, må ha vært helt forferdelig..

  • Mia
    Håper forresten at det her innlegget blir brukt i medier som VG/Dagbladet eller noe sånt. Helt uakseptabelt å behandle flere(!!!) kunder på den her måten.

  • Anonym
    Trist å lese at SAS behandler kundene sine slik. Når man jobber i et selskap representerer man mer enn seg selv- du som privatperson kan velge å fremme, eller stille arbeidsplassen ditt i et dårlig lys. Synes det er kjempekult at du bruker bloggen din til å løfte frem et slik tilfelle. Uten kunder hadde ikke SAS eksistert. Og der bestilte jeg tur til Oslo med Norwegian. 🙂 Ønsker at SAS skal forstå hvilken innflytelse og påvirkningskraft du har. God helg!

  • H
    Sånt skal selvfølgelig ikke skje, men mulig du har overdramatisert det litt. Leste på Nettavisen en litt mer nyansert verson. Det er som kjent alltid to sider av en sak…

    • Saken i alle medier er tatt fra mine ord, så den ser jeg ikke helt. Her inne på bloggen er den nyansert – på Nettavisen er den naturligvis forenklet slik en nyhetsartikkel skal være. Å overdramatisere dette her inne når så mange var vitne til hva som skjedde i går og visste hvem jeg var, ville vært flaut. Så nei, det er alt annet enn overdramatisert. Også i følge øyevtiner som kom bort og snakket til SAS i mitt forsvar. Talspersonen som svarer meg i artikkelen var ikke til stede – som talsperson for SAS forstår jeg at han ikke våger gå mer i detalj eller legge seg mer flat enn hva han gjør. De hadde mistet alt om kundene deres hadde forstått og sett med egne øyne hvilke kundebehandling de tillater. At han ikke engang kommenterer ordene eller det fysiske er for meg helt uforståelig, og det sier seg selv. Kunne ønske hele Norge var en flue på veggen i går. Hadde denne SAS-damen det gjaldt vært ærlig med sjefen sin om hva som skjedde, hadde hun ikke hatt jobb i dag. Det er mange snille og gode ansatte hos SAS, hun var et stort unntak og burde ikke vært i serviceyrket i det hele tatt. Jeg er enda i sjokk, og tro meg – jeg tåler mye.

  • Mia
    Hei! Det finnes alltid to sider av samme sak, og jeg forstår at du ble behandlet dårlig, men det å henge ut et helt selskap på den måten er uprofesjonelt og usaklig. Det finnes dårlige ansatte i alle bedrifter, og det holder at du melder ifra om hendelsen til den og det selskapet det gjelder. Hendelsen håper jeg du får en beklagelse for. Det er dessverre folk i verden som lider av verre ting enn dårlig behandling før en flytur, som etter din mening var helt sjokkerende.

    • Jeg ser ikke hva som er uprofesjonelt eller usaklig i denne teksten. Jeg henger ikke ut noen andre enn vedkommende det gjaldt, og snakker faktisk varmt om SAS. Er det noen som er uprofesjonell og usaklig så er det sjefene i SAS som tar lett på slike hendelser, og du som bruker det oppbrukte «det finnes verre ting her i verden». Det vet vi alle, men det betyr ikke at man ikke skal få stå opp for seg selv når det kommer til andre ting.

  • Elin
    Asså fy fan vilken äcklig människa! Hoppas du har det bra nu och kan gå vidare efter detta, hade detta hänt mig hade jag dött! Styrkekramar❤️

  • Therese
    Oida!! Herregud, jeg er helt i sjokk! Kjenner meg godt igjen.. Jeg har ikke blitt behandlet slik av SAS, men opplevde en lignende situasjon fra et annet transportselskap, kan si det sånn at jeg sliter skikkelig den dag i dag med å bruke dem, fordi jeg ikke ønsker å støtte dem etter hendelsen.. Enkelte mennesker skulle virkelig ALDRI jobbet i servicebransjen! Håper det går bra med deg nå og st du får en super helg! <3

  • H
    Ok, da beklager jeg. Så bare at informasjonsjefen i SAS sa at innholdet i deres rapport nyanserer saken, han ønsket ikke å gå i detalj da de ikke uttaler seg om sine passasjerer.

  • Silje
    Kjære, gode, herlige Eirin! Dette var utrolig trist og sjokkerende å lese! Jeg jobber selv i SAS, vel og merke som flyvertinne, men har mye kontakt med de i gaten. Og jeg har aldri sett makan… Dette gav meg totalt bakoversveis, og jeg blir flau over at vi har slike ansatte.. Mulig hun hadde en dårlig dag, men man skal da så absolutt ikke behandle hverken deg eller andre passasjerer på denne måten! Uansett hva. Jeg håper saken din går igjennom, for dette er langt ifra akseptabelt. Jeg får ikke gjort så mye, men kan prøve å ta saken videre. I tillegg vil jeg gi en liten unnskyld på vegne av SAS, for slik skal det ikke være. Stor klem fra meg <3

  • Anneli
    Hei Eirin. Så utrolig leit at dette ble slutten på den fine dagen din. Jeg synes du skriver veldig bra og er helt uenig i det noen har kommentert. Dessverre er det slik at noen store selskaper sjeldent tar tak i ting før det havner i media. Jeg har også opplevd frekke kommentarer fra SAS ansatte, da også eldre damer. Vet ikke hvorfor, for det har aldri skjedd når jeg har flydd med Norwegian. Det er bra at flere av passasjerene forsvarte deg. Det sier jo litt om hvor alvorlig situasjonen var, i og med at det sitter langt inne for folk å blande seg inn i konflikter. Håper det går fint med deg. Vit at problemet ligger hos henne, ikke deg. You go girl!

  • Thomas Ryland
    Hei Eirin
    Jeg synes det er flott av deg å ikke gi deg. Samtidig var det også flott at du tok et bildet av hun SAS-ansatten også, for av at den SAS-ansatt, så er det en dårlig oppførsel fra hennes side også samtidig synes jeg at det er litt synd i deg som fikk oppleve det.

  • Siri
    Herregud! ALDRI MER SAS!!

    Eirin, jeg håper virkelig at du anmelder saken – dette er overhodet ikke greit på noen måter. Hun har jo faktisk slått deg! Det må da finnes et overvåkningskamera som kan ha filmet hendelsen? Pleier jo å være en del av de på flyplassene! Håper virkelig hun og SAS kommer med en personlig unnskyldning og at handlingene hennes får konsekvenser.

    Helt latterlig hvordan de håndterer saken og! Synd at de ikke skjønner hvor mye ødeleggelser ett bloggginnlegg kan gjøre heller! Håper de får gjennomgå. Heier på deg!!

  • Janne
    Sikker samme drittkjerringa som mente guttungen min på 5 år skulle sitte alene på rad 3 alene med fremmede helt til Tyrkia og meg selv ble satt på rad 30.. Flyet ble utsatt 1 time, satte meg totalt på bakbena, ganske uaktuelt å oppføre seg som de ansatte til SAS gjør der inne på gardermoen. Har ikke flydd med de siden, ikke har jeg heller tenkt til det i nærmeste fremtid, etter av å bli kaldt stokk dum i hodet foran et hav av andre mennesker, av en feil SAS selv hadde gjort. ARG ? 😉

  • Fy faen, IKKE greit. Er det mulig. Noen mennesker hører ikke hjemme blant andre mennesker. Det er sånne som virkelig burde hatt kontor-jobber. Eventuelt burde jobbe med seg selv for å ikke la sin psyke gå utover andre….

  • Emilie Valvik
    Jeg har aldri opplevd noe lignende da jeg har reist med SAS. Det er jeg veldig glad for. For jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort om det hadde skjed med meg. Blir helt sjokkert. SAS som i alle år har hatt fokus på service. Hva skjedde med kunde har alltid rett? Hva skjedde med kunden skal alltid komme først? Måten de behandlet deg på er ikke en måte å beholde kundene sine på. Håper du eller andre slipper å oppleve det igjen. Ha en fin helg Eirin

  • Anna
    For et motbydelig krek av et vesen!! Utrolig bra at du tok bilde av skiltet hennes, og at du tar dette videre~for slik oppførsel er uakseptabelt!!

  • Synne
    Eirin <3
    Dette er helt hårreisende og jeg forstår godt at du er sjokkert!
    Jeg er 28 år gammel, har pendlet i flere år i forbindelse med jobb og har opparbeidet meg diamant kort fordi jeg flyr med SAS nesten hver uke. Diamant eller ei, jeg opplever ofte en ovenfra ned holdning fra kvinnelige SAS ansatte – som hverken de som reiser hver uke eller 1 gang i året, burde oppleve. Har lurt på om det er fordi jeg ser relativt ung ut, men uansett så ER DET JO IKKE GREIT! Håper det går greit med deg, sånne ekle opplevelser sitter ofte litt i kroppen :/

  • Uff, dette kan ikke ha vært noe kjekt.
    Dette var jo såpass ekstrem oppførsel, at det burde bli anmeldt til politiet. Har hørt at SAS tidligere ikke har tatt tak i slikt, fordi det ikke har blitt en sak av det. Gå til avisa eller politiet med det, er ikke sikkert det når langt nok med bloggen?
    De burde virkelig ha kundekurs litt oftere, slik at de har muligheten til å ta tak i slik før det skjer med kundene.

  • Laila
    Hvorfor ble den forrige kommentaren min fjernet?

  • Yngvild
    Så utrolig leit å høre! Skjønner godt at dette sitter i kroppen i dag også, jeg hadde blitt KJEMPE lei meg i alle fall. Blir helt målløs over at man kan oppføre seg slik, både som kundebehandler og medmenneske!

  • Cathrine
    For en forferdelig opplevelse! Uff 🙁 Slike ting gjør en så usikker!
    Denne damen kan ikke ha det godt 🙁 Friske folk reagerer ikke slikt.. Håper for hennes skyld at hun får det bedre psykisk<3

  • Maren
    Jeg forstår deg, og det skal ikke skje – men synes du bør holde deg for god til å nevne at du har sett hennes Facebook-profil, og at hun har en datter. Håper uansett at denne hendelsen blir tatt tak i, og at du får bedre opplevelser ved reisene dine. God søndag ?

  • Laila
    «Jeg ser på facebookprofilen hennes at hun har en datter.» …. oi

    Hvis jeg vår SAS damen så vil jeg være bekymret…. «Stalker» som nevner min datter….

    • Av hele historien var det helt klart det aller verste og absolutt viktigste å henge seg opp i!!! Hjeelp ? At denne damen slår og er krenkende på jobb er ikke så viktig. Men at hun har en åpen Facebook som jeg klikket meg inn på.. Nei uff, det var helt tragisk av meg. Håper alle kan tilgi meg for det kjære Laila ?

  • Sara W
    Åh, jeg blir så lei meg for hva du har opplevd. Jeg har opplevd mye rart i løpet av mine 25 år, pga hørselstapet mitt. Men når man jobber, så skal man oppføre seg fint og være hyggelig mot kunder? Alt hun har gjort, er helt uforståelig og meningløst. Jeg synes du skal ta opp med saken, for dette er IKKE akseptabelt oppførsel. Stor klem fra meg <3

  • Laila
    Det er selvfølgelig ikke greit at du fikk meldingen og du har allerede mye støtte. Det er også uklart hvordan gaten ble stengt før du kom.
    Jeg ser ironien i svaret ditt, men jeg mener at du burde ikke dra med en annen part (spesielt barn(?)) når saken handler kun om deg og SAS personen. Hadde noen nevnt min datter i en blogg som omhandler en klage på meg (+tatt min bilde) så ville jeg vært redd og oppfattet det som trussel…..
    Jeg mente ikke å såre deg. Ønsker bare å gi deg syn fra annet perspektiv. Husk at her kan du forsvare deg, men mor og datter kan ikke.

    • .. Men da er det en fin lærepenge til henne – ikke oppfør deg slikt mot andre, så slipper du alle disse bekymringene du nevner 🙂 Kindness first! P.S. Gaten ble ikke stengt før 5 minutter etter jeg sto og snakket med henne. Etter at hun først var frekk bestemte hun seg for å slippe meg ombord, men da jeg pent ba om navnet hennes ombestemte hun seg. Meget profesjonelt. Må også nevnes at dette barnet langt ifra var et barn, men en god del eldre enn meg selv. Det var bare for å sette et standpunkt.

  • Laila
    Dersom det er slik du forklarer så er jeg enig at det ikke er bra. Jeg ser at det er fremdeles mye hat hos deg ovenfor henne…..
    Nå som blogging er din jobb så burde du også tenke profesjonelt. La sak være sak og ikke gå så lavt med å dra inn barn/familie i diskusjonen.
    Etter to runder med diskusjonen så skjønner jeg at jeg ikke kommer gjennom hos deg.

    Men uansett, så setter jeg pris på at du ikke fjerner meg fra diskusjonen slik at vi to kan utveksle våre syn. Ha en god helg og jeg håper vil nyte den.

    • Det er klart! Synes ikke jeg har vært noe uprofesjonell i det hele tatt, teksten er saklig og ikke noe annet enn det 🙂 Skulle bare mangle, Laila. Ha en fortsatt fin kveld!

  • Rikke
    Hei! Må bare si jeg synes det er såå bra at du har skrevet dette innlegget. Kom selv hjem fra LA med SAS i går, og har møtt på så utrolig mye dårlig kundeservice og flere frekke og usaklige ansatte. Sendte en mail etter turen til USA, men har etter 2,5 uker fortsatt ikke fått svar. Er man ikke gullmedlem får man ikke noe hjelp. Tenkte flere ganger at jeg skulle ønske at jeg hadde en blogg med slik påvirkningskraft som deg! Takk!

  • Silje
    Hei!
    Hadde faktisk nøyaktig samme opplevelse men dette var med Norwegian. Kom forsent til innsjekk og fikk beskjed om å ringe til foreldrene mine for hjelp for her er det jaggu stengt nå. Jeg ble helt i sjokk, og tok med meg hele kofferten min og krevde den gjennom sikkerhetskontrollen og inn i flyet og ga klar beskjed om at man ALDRI behandler kunder på den måten og at det var SISTE gang jeg benytter meg av deres tilbud. Som medarbeider i butikk er jeg opplært til at kunden alltid har rett, og at man skal gjøre alt i sin makt for å gjøre kunden fornøyd. Det å nekte meg innsjekk selvom det fortsatt er GOD tid til flyet går er veldig spesielt. Jeg hadde forstått om det var snakk om 1-1,5 timer forsent, men vi snakker her om 2/3 minutter forsent. Så det at du hadde en så ekstrem opplevelse med SAS er jo bare latterlig. Jeg forstår ikke at noen tror de kommer unna med slik oppførsel.

    • Ida T.
      Det er mange ting som skal klargjøres før et fly går og det skulle bare mangle at du kommer til tiden.. Om jeg ikke tar feil så stenger Norwegian innsjekk 30 min før avgang, alle som kommer etter dette vil kunne forårsake følgeforsinkelser på flyvningene.. Mange tar connecting flights og det er kjedelig å miste et fly fordi en annen passasjer ikke klarte å møte opp til innsjekk/boarding til tiden. Men det er selvfølgelig viktig at man som ansatt behandler sine kunder på en ordentlig måte og ikke er frekke mot de som eventuelt kommer for sent. Allikevel så må man som kunde noen ganger bare innse at man ikke alltid har rett. Er man for sen er man for sen.

Comments are closed.