D53A0277

Jeg våger å påstå at kontoret mitt ligger i en av byens hyggeligste gater. Rett utenfor vinduet mitt ligger Yi’s Coffee (tidligere Waynes) hvor jeg plukker med meg kaffe hver morgen før jeg låser meg inn på kontoret, og like bortenfor ligger den mest sjarmerende blomsterbutikken som jeg gledelig kjøper med meg fredagsbuketten fra. Ikke nok med det, her er det også alt fra barer til matvarebutikker – men også små perler av butikker som Acne og Pepper. Hos sistnevnte dro jeg innom første dagen og kjøpte en liten ‘innflytningsgave’ til meg selv. Det fine, delikate og luksuriøse duftlyset fra franske Diptyque.

// I dear to say that my office is located in one of the nicest streets in the city. Right outside my window you’ll find Yi’s coffee (the old Wayne’s) where i drop in to get my morning coffee everyday before work. And just a few meters down the street yo’ull find the cutest flower shop where I like to pick up my Friday bouquet for the weekends. There’s also bars and grocery shops, not to mention two unique stores: Acne and Pepper. My first day at the office I went down to Pepper and bought myself a litte house warming gift. The pretty, luxurious and delicate scented candle from the french brand Diptyque.

D53A0242

· Two little tips ·

Om du klipper bomullsveken ned når den begynner å dele seg (eller ‘blomstre’ om du vil) vil lyset fragi seg mindre sot og røyk. Når det er helt tomt kan du også lage et nytt stearinlys i glasset, det er superenkelt! Du finner alt du trenger hos Panduro. Det er alt for fint til og kastes når det er tomt, spør du meg!

// If you cut the cotton week short when it starts to ‘bloom’ the candle will make less soot and smoke. When it’s all burned out and empty you can easily refill it yourself. You can find everything you need to do it at your local hobby shop! If you ask me the glass is way too pretty to throw away.

D53A0224

...

Jeg synes designet er så fint, og jeg tenner det nesten hver dag for stemningen sin skyld. Det er ingen tvil om at jeg har en greie for duftlys! Kvelder jeg jobber sent er det ekstra hyggelig. Lyset fyller hele kontoret med en myk, behagelig duft og fremmer følelsen av velvære. Det brenner i opptil tretti time hvilket er nokså lenge. Når det først blir tomt og man ikke vil bryne seg på å fylle det igjen selv, kan man gjerne bruke det til oppbevaring av smykker også. Det er jo så dekorativt! Om du skal kjøpe gave til en venninne, søster eller mor er dette en fin idé. Jeg hadde i hvert fall blitt sjeleglad ♥

// I think the design is really beautiful, and I light my candle at the office almost every day. Especially nights I work overtime – it makes the whole atmosphere at the office really cozy. The candle fills the whole room with this soft and lovely scent and you can really feel the wellness. It burns in up to thirty hours which I believe is quite good! If you don’t bother to make your own candle when it’s empty, you can also store your favorite jewelry in the glass. Or office supplies if you’d like! Haha.. And hey, if you’re ever out of gift ideas for your bestie, sister og mom this is a great idea. I would be super happy yo get it myself!

Previous Post
Next Post

6 thoughts on “Bougie parfumée

  • Marie D.
    Hei, alltid en fryd og titte innom bloggen din! Nå har jeg scrollet meg tilbake i arkivet, i over et år, veldig morsomt å se tilbake på! Husker mange av innleggene, men veldig koselig allikevel. Det er jeg lurer på er hvordan du lagde de fine krøllene dine helst nederst på håret da du hadde kort hår? 🙂 er dette med den samme Cloud Nine rettetangen som du har snakket om før, eller er det en egen krølltang? klem

    • Hei Marie! Så koselig <3 Jeg lagde de med Gorgeous rettetangen 🙂 Men nå bruker jeg bare Cloud Nine rettetangen til både krøller og retting. Da holder de lenge! Klem

  • Susannecasandra
    Høres ut som kontore ditt ligger veldig bra til! Du har vært kjempe heldig med den plassen 🙂
    Så fin lys også 🙂
    Du blogger kjempe bra synnes jeg 🙂 (måtte bare si det )

  • Kristine Cornelia
    Hei! Lurte på hva brillemodellen du har i Celine brillene her heter?:) du er flink, stå på!

  • Victoria Hajdu
    Hei! Så lekkert du har det 🙂 Hvor er lampen med marmor fra?
    Du har en fantastisk blogg!

Comments are closed.