God morgen! Eller, det begynner vel å nærme seg formiddag nå tenker jeg. Solen skinner for fullt over Bergen om dagen, og det gjør meg så GLAD! Heldigvis ser det ut til at solen har kommet for å bli en stund og det er så deilig. Jeg kunne ikke gjøre annet enn å smile da jeg luftet Billy i morges og kjente solen varme i kinnene fra den blå himmelen. Også er det fredag i tillegg! Fantastisk..

Almond porridge for breakfast

Dagens frokost ble en porsjon mandelgrøt med favorittoppingen cottage cheese, sukkerfritt bringebærsyltetøy, ferske bringebær og mandelflak. Så godt, sunt og mettende! Noen ganger er det godt med noe annet enn den klassiske havregrøten.

Almond porridge for breakfast

· Proteinrik mandelgrøt ·

50 g mandelmel · 1 eggehvite · 1 dl melk · 1 klype salt · 1 ts sukrin gold · kanel

Om du ikke har mandelmel kan du male mandlene selv i en blender eller foodprosessor. Bland alle ingrediensene sammen i en kjele, og la grøten putre i ca. 10 minutter. Server med ønsket topping og nyt med god samvittighet! Om du ønsker mandelgrøten litt mer kremete, og enda mer næringsrik, kan du røre inn 1 ss tyrkisk yoghurt eller mager kesam mot slutten av koketiden. Mmm!

Almond porridge for breakfast

Før jeg runder av vil jeg gjerne forhøre meg litt med dere angående innlegg på treningsfronten. Jeg får ofte spørsmål om jeg kan poste mer treningsinnlegg, men hva tenker dere på da? Noe spesifikt? Jeg er ikke komfortabel med å dele treningsopplegget mitt hver uke. Rett og slett fordi det er noe som er tilpasset meg, og fordi det alltid er noen som skal ha noe å si på om det enten er rett eller galt. Legger jeg ut matplan er det noen som sier jeg spiser for lite, eller for mye, eller at jeg er for kontrollfreak som i det hele tatt har en plan. Haha! Skjønner dere? Men ellers er jeg veldig åpen for tips og ønsker! Ha en riktig god helg, dere ♥

Previous Post
Next Post

25 thoughts on “Almond porridge for breakfast

  • Thea
    Blir veldig glad for tips til treningsøvelser! For eksempel ukens treningstips hvor du viser oss en øvelse, noe som ikke nødvendigvis betyr at du må dele opplegget ditt hvis du synes det er ubehagelig 🙂 Stå på!

  • Nora
    Hei Eirín! Ikke ofte jeg legger igjen en kommentar, men i dag følte jeg det var på tide:-) Du er en så fantastisk stor inspirasjon, og det virker som om du har en veldig balansert hverdag med trening, sunn mat og aktivitet, men også rom for kos, stor tommel opp! Selv har jeg slitt litt med mitt forhold til mat og trening, litt sånn som du tidligere fortalte om: for lite mat og for mye trening. Føler jeg finner masse inspirasjon i deg til å stå på, men finne den gode balansen som er superviktig for å ha det bra!

    Når det kommer til treningsopplegg og matplaner ønsker i hvert fall jeg gjerne at du deler! Jeg synes det er inspirerende og gøy å se hva andre trener og spiser (nysgjerrig much?). Skjønner at det er megakjipt å få så mange kjipe kommentarer fra folk som bare er ute etter å dra deg ned. Folk må forstå at alle er forskjellige, og maten som kanskje er perfekt for akkurat deg kan være helt feil for meg, sånn er det bare! Dette ble langt men kort sagt: jeg vil gjerne ha både trenings- og matplan!

    Et siste spørsmål til slutt: Bruker kokosnøttvann i smoothien min etter tips fra dge og det smaker HIMMELSK! Eneste jeg sliter med er at jeg er den eneste i familien som drikker det, og jeg bruker jo ikke en hel flaske av gangen… Hvor lenge kan du oppbevare en åpnet kartong med kokosnøttvann i kjøleskapet? Ser at det står ca 3 dager på pakningen, men har latt den stå lenger enn det og det gikk fint. Hvor lenge lar du den stå?

    Ha en fin dag videre, nyt sola og helg!

    • Eirin Kristiansen
      Hei Nora! Tusen takk for en veldig fin og motiverende kommentar. Jeg skal tenke litt mer på dette med trening- og matplan. Når det kommer til dette med kokosvannet så må jeg innrømme at jeg også sliter med å tømme hele kartongen på tre dager alene. Jeg har hatt den stående og brukt den selv opp til en uke, og jeg synes ikke det har gjort noe på verken smak eller kvalitet. Men ikke lngre enn en det 🙂 Det er som du sier helt fantastisk i smoothies, og forandrer virkelig hele smaken. Så friskt og godt! God helg <3

      • Helene
        Et tips til dere er å fryse kokosvannet ned i isbitformer når den nærmer seg utløpsdatoen, også ta opp noen biter når dere trenger! Så er det enten å la de tine opp, eller bruke dem direkte i blenderen 🙂 Jeg gjør dette med havremelk/mandelmelk som jeg bruker til havregrøt da jeg sliter med å bruke opp en hel kartong selv på noen dager. Er i hvert fall et mye bedre alternativer enn å drive å helle ut halve kartonger hele tiden fordi de går ut på datoen!

        • Eirin Kristiansen
          For et genialt tips, Helene! Jeg som drikker så mye kokosvann.. Tusen takk 😀

  • mm, det ser kjempegodt ut! Vil gjerne ha litt tips til treningsøvelser, men du trenger ikke legge ut treningsplanen din hver uke. Blir egentlig like glad for øvelser du har funnet ut at fungerer og som kan hjelpe på selvfølelsen! 🙂 Matplan hadde vært gøy, men det er heelt opp til deg hvorvidt du vil dele eller ikke. Ha en fiin dag <3

  • K
    Hei 🙂 Jeg liker godt når du legger ut trenings- og kostholdsplan, men skjønner godt at dette er noe du ikke er komfortabel med! Det er alltid noen som skal rakke ned på, eller kommentere hvordan du velger å gjøre ting. Jeg blir så inspirert av deg, og kjenner meg så godt igjen. Selv lager jeg matplan hver uke, og da ned til hver minste detalj. Jeg trener også hver dag. Vennene mine spesielt kan ikke forstå dette, og klager bare på at jeg er for «obsessed».. Jeg velger også å ikke mye drikke alkohol, og dette får jeg høre hveeer eneste gang jeg er med på en fest eller en kveld med venner.. Jaja, noen forstår og respekterer det vel bare ikke 🙂 Stå på, jeg digger deg og bloggen din, du er virkelig en inspirasjon 🙂

  • Elise
    Hei! Har lest bloggen din lenge, men aldri lagt igjen noen kommentar.. Må bare si at du er så utrolig flott og velig inspirerende! Tips til hva du kan dele hvis du ikke vil dele mat-og treningsplan er øvelser! Du kan for eksempel ha fokus på en kroppsdel hver uke, og dele en favorittøvelse hver dag (eller noen faste dager i uken f.eks) 🙂 jeg vil gjerne se effektive og isolerte rumpeøvelser som går kun på rumpe og ikke lår 🙂
    God helg <3

  • Ida
    Åh, kjære Eirin! Du er en sann inspirasjon! Det er alltid like gøy å lese bloggen din. Du stråler inspirasjon og glede. Du motiverer meg og jeg får alltid en gladfølelse av å lese bloggen din. Du er så vakker og virker så sympatisk og snill. Samtidig er du et sunt og godt forbilde!

    Jeg kunne ønske meg spesifikke treningsøvelser, som du syntes er gode. Er også veldig glad i matoppskriftene dine.

    Håper du får en fantastisk helg!

  • Helene
    Hadde satt veldig pris på om du delte litt om trening.
    Feks. hav du spiser før og etter trening. Dagens treningsoutfit hadde også vært gøy:)
    Ha en strålende fredag videre nydelige Eirin

  • Stine
    Hei Eirin! Ville bare si at trening og mat planene som du la ut før gjorde at du var den bloggeren som inspirerte meg mest. Elsket å lese de innleggende og ble super motivert. Etter at du sluttet med det så har jeg ubevisst bare sluttet å gå innom bloggen din like mye som før. Tenkte på det nå da du faktisk tok opp temaet! Men når jeg tenkte over det nå så var bloggen din var mer morsommere å lese før!

  • Emma
    Hei, hadde vært gøy om du delte ulike øvelser du pleier å gjøre på trening 😉 Ha en fin helg, klem!

  • May Lea
    jeg elsker mat og treningsplanene dine ! det gir meg motivasjon selv faktisk på å komme meg til trening og spise sunt ! 😀 fortsett med det, jeg digger det !

  • valentina
    Heisann!
    Jeg hadde satt stor pris på om du kunne legge ut noen hjemmetrenings øvelser som kan passe for nybegynnere. Synes ofte mange øvelser jeg finner kan være litt vanskelige eller for tunge. Så jeg sliter litt med å vite hvor jeg skal begynne 🙂
    god helg <3

  • Malin♡
    Jeg kunne gjerne tenkt meg mer treningsopplegg for det inspirerer meg veldig mye og trening er en veldig stor del av hverdagen min:) Du kan jo for eksempel skrive innlegg om dine favoritt mageøvelser eller beste øvelser til rumpa, du kan skrive om favoritt frokoster eller sunne snacks som er godt å spise i helgene:)) bare noen ideer

  • Karine
    Er du ikke kjæreste med Jørgen lenger? Lenge siden vi har lest noe om han!:)

    • Eirin Kristiansen
      Jo, skrev om han sist i helgen og begynnelsen av uken. Men er ikke så mye å si når han er så mye borte. Ferdig i juni 🙂

  • Christine
    Jeg ønsker at du skriver mer om interiør og innreding 🙂 God helg 😀

  • Linda
    Hvilken type/ merke kokosvann drikker du? Har smakt en utenlandsk variant en gang og det var ikke spesielt forfriskende… 🙁

    Og for å kommentere innlegget; jeg blir inspirert bare av at du deler hva du har trent 🙂 jeg personlig får ikke så mye ut av ukesplaner for verken mat eller trening men blir veldig inspirert av korte, enkle tips her og der. Sånn som med grøten over. Eller når du skriver en setning om hvor godt det er med frisk luft om morgenen. Det trenger ikke være så mye.

    Stå på videre, du gjør en god jobb med bloggen! Varm klem

  • Kaja
    Hei! Forstår at du ikke ønsker å dele fullstendige planer, men et alternativ er jo å dele forskjellige favorittøvelser med bilder (omtrent på samme måte som når du poster oppskrifter på matretter, bare med treningsøvelser). Det hadde vært både gøy og inspirerende å se hvilke øvelser som et dine favoritter. Ellers kan du jo dele tips og triks angående det å holde motivasjonen oppe, sette opp et treningsprogram eller å komme seg på trening. Håper dette var til hjelp, for jeg ønsker iallfall å lese mer om trening her på bloggen din

  • Selma
    Jeg ønsker virkelig flere innlegg om mat og trening! Har savnet det veldig på bloggen din den siste tiden. Har blitt mye beauty, fashion og kanskje litt overfladiske ting. Jeg elsket bloggen din tidligere da du fokuserte på trening, og innleggene var litt mer hverdagslige og personlige. Vet du ønsker at bloggen din skal være et sted man kan hente inspirasjon, men jeg finner faktisk inspirasjon i hverdagsbloggingen din også. En fin mellomting mellom hvordan bloggen var før og hvordan bloggen er nå hadde vært supert 😀 Må legge til at jeg fortsatt er fast leser altså – jeg syns du virker så utrolig skjønn, og du er etter min mening en av Norges beste bloggere. Ha en fin kveld!

    • Eirin Kristiansen
      Takk for god tilbakemelding, Selma. Setter stor pris på det 🙂 Klem

  • Ingvild
    Jeg liker veldig godt å lese om både trening og mat, men skjønner veldig godt hva du mener med å ikke ville dele planer. Ting du kan skrive om kan jo kanskje være favorittøvelser, bilder fra løpeturer som får folk til å ville løpe(hjelper alltid når jeg er feem og tilbake om å orke eller ikke haha), tips til «hvordan komme seg på løpetur eller trening» osv. Også understreke for folk hva som er fordeler med trening vinklet bort fra kroppsstyr!

  • Johanne
    Hei!
    Jeg ville bare si at jeg blir virkelig inspirert av planene dine, særlig matplanen. Ikke fordi jeg følger de du lager, men fordi de gir meg inspirasjon til mine egne planer. Syns ofte det er de samme måltidene som går på repeat hos meg, og det er så kjedelig! Dessuten så er jeg ganske «fersk» når det kommer til trening og sunnere kosthold, så jeg suger til meg alt jeg kan av inspirasjon og kunnskap.

    Jeg skjønner at du syns det er dritt at folk hele tiden skal kritisere og spre kvalme når du legger ut planene dine, så jeg kan jo skjønne om du ikke vil. Men jeg håper jo litt likevel, fordi jeg syns de hjelper så utrolig mye. Syns også det er kult at du legger ut øvelser som «rumpeinnlegget» ditt over. Så, ja takk begge deler?

    Også, noe jeg har lurt på en stund. Når du lager matplanene dine, hvordan velger du innholdet i hvert måltid? Velger du hva du tror du har lyst på den dagen eller tenker du over det totale kaloriinntaket du har i løpet av dagen og fordeler det utover måltidene? Kan ikke du fortelle litt mer om dette?

    Stå på videre! 😀

    • Eirin Kristiansen
      Hei Johanne 🙂 Jeg skjønner godt hva du mener. Det var det som var baktanken om og faktisk dele de med dere også. Når jeg lager en matplan tenker jeg ikke over kalorier, men heller hva jeg vet at jeg behøver for å være god og mett gjennom dagen. Mest for min egen del slik at jeg har en plan, og ikke ender opp med å droppe middag fordi jeg ikke har noe inspirasjon. Klem

Comments are closed.