Innlegg i samarbeid med Kérastase

Nå begynner det å bli noen uker siden jeg ble introdusert for den nye naturlige hårpleieserien til Kérastase. Jeg har ikke noe særlig erfaring med naturlig hårpleie fra tidligere, men jeg kjenner at håret mitt elsker det. Det føles renere og lettere, og ikke minst så må jeg understreke at håret lukter helt fantastisk etter hver vask! Jeg elsker oljer, spesielt lukten av kokos og arganolje, som du finnet et høyt innhold av i produktene. Jeg er spesielt glad i sprayoljen 

· Step by stepHow I use the products ·

Jeg starter med å vaske håret med Bain Micellaire sjampoen. Dette er en mild rensesjampo, og håret mitt føles nokså ‘tømt’ for alt av stylingprodukter. Jeg lar den virke 30 sekunder før jeg skyller den ut, og påfører deretter Aura Botanica Soin Fondamental balsamen fra ørene og ned. Påfører man balsam lengre opp vil håret fort føles litt tungt og flatt etter min erfaring. Balsamen gir mer pleie en enn vanlig balsam, men er lettere enn en hårmaske.

Etter at håret er vasket, tørker jeg det lett i et håndkle før jeg sprayer håret fra ørene og ned med Essence D’Eclat sprayoljen. Jeg er ikke særlig glad i å bruke olje i håret mitt, men denne er ekstremt lett og gjør ikke håret tungt. Samtidig som at den gir håret fukt og glans, beskytter den også mot opp til 230°C ved bruk av stylingverktøy. Jeg bruker både varm rundbørste og rettetang, og det er derfor viktig for meg med en god varmebeskytter.

I serien er det også en ren olje som heter Concéntré Essentiel Nourishing Oil Blend. Denne bruker jeg ikke ofte, kun når jeg føler for å gi håret mitt et ekstra næring- og fuktighetsboost. Da påfører man oljen i tørt hår, gjerne før leggetid. Når man vasker håret neste dag føles det friskt og gjennomfuktet! Oljen kan også brukes på kroppen, og består av kokosolje, arganolje, avokadoolje, jojobaolje, eterisk olje av søt appelsin og rosmarinekstrakt.

Aura Botanica produktene har blitt en del av hverdagen, og jeg liker dem virkelig veldig godt.

❥ Pssst ..

Husk at du kan be om en gratis Aura Botanica behandling neste gang du er hos frisøren.
→ Finn din nærmeste salong som fører Kérastase her!

Advertisement

Previous Post
Next Post

17 thoughts on “H å r p l e i e r u t i n e

  • Har sett denne serien på flere blogger den siste tiden, og den virker veldig god! Selv elsker jeg oljer til håret. Nå som jeg er ute på reise har jeg brukt ren kokosolje i tuppene (som forresten selges veldig billig i Mellom- Amerika) ca. 2 ganger i uken. Det føles kanskje litt fettete i starten, men jeg påfører det som regel før jeg legger meg og vasker håret morgenen etter. Tuppene mine har blitt så utrolig mye finere, og mindre splittete! Ha en fin kveld med grilling <3

  • Kine
    Sangen på snap, hva heter den?? Så fin?

    • Hvilken tenker du på, hvordan går den? Deler så mange! Haha 😀

      • Kine
        Hehe, jeg klarer ikke gjengi den? men den som du spiller når du filmer ute på balkongen med Billy som tusler ute, den fra i går? Har lett i hele dag gjennom diverse spillelister, så har virkelig prøvd å finne den?

  • Emily B
    Denne serien ble jeg veldig fristet til å prøve!
    Men varm rundbørste, hvilken type bruker du? 🙂 jeg har tenkt på å kanskje skaffe meg en en stund, men vet ikke helt hvilken heg skal gå for!

  • Andrea
    Må nok prøve de hår produktene!! Er det lenge siden du kjøpte den genseren?

  • Susannecasandra
    Disse vill jeg prøve 🙂 skal be om en sån behandling når jeg skal til frisøren til fredag 🙂 kos deg i Oslo

  • Johanne
    Bryr du deg ikke om at Kerastase tester produktene sine på dyr? har lurt på dette lenge…

    • Det er ikke sant at de tester på dyr, vi fikk en lang informasjonsmail fra Loreal om at det går falske rykter om at de tester på dyr. De sluttet med dette for mange år siden.

  • Lily
    Thanks for sharing these products, I’ve been on the hunt for some natural hair care products that I can use for awhile and can’t wait to try these.

    PS. Where can we find that jumper? It looks like the cosiest thing ever! <3

    Hope you're having a great week x

Comments are closed.