Magnus og jeg har snakket om å ta en roadtrip og utforske Norge i hele sommer. På mandag fikk vi et spontant innfall og bestemte oss for å dra. Ikke senere enn klokken ni på kvelden kjørte vi, og med mange stopp for både mat, lufting av Billy og handling, var vi ikke fremme i Førde før 04:00. Der fant vi en camping hvor vi rigget oss til i bilen for natten. Det var så mørkt ute at vi så ingenting, og da vi slo på lysene i kupeen holdt jeg på å tisse i joggisen av latter. Lite visste vi at vi hadde parkert på nyklippet gress, og inn i bilen dro Magnus med seg hele plenen under skoene. Vi sov overraskende godt den natten, før vi neste morgen fortsatte reisen til vakre Olden. Det var som å havne midt i et eventyr! Jeg har vært usikker på om camping-livet er noe for oss, men nå er vi virkelig bitt av basillen. Jeg elsker det “enkle” ferielivet, og hadde valgt dette fremfor en helg på hotell anytime.

Er det egentlig noe som smaker bedre enn mat laget på stormkjøkken ute i frisk natur? Neppe! Til middag lagde vi alt fra taco til kyllinggryte, og til frokost spiste vi pannekaker, egg og bacon hver dag. Også kaffe!

I Olden parkerte vi på en campingplass og her kunne vi endelig ta en etterlengtet dusj. Da vi om kvelden spaserte i flipflops bort til campingen hånd i hånd med tannbørsten i lommen, utbrøt jeg “nå er jeg så lykkelig”. Dette blir definitivt en ny sommertradisjon for vår del. Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger vi sa “jeg vil ikke hjem”.

Det turkise vannet er noe av det vakreste jeg har sett noensinne. Vi likte oss faktisk hakket bedre i Olden fremfor Loen. Jeg vet ikke hva det var med dette stedet, men det var virkelig unikt. På campingen fikk vi også leie båt gratis – både pedalbåt og kano. Vi betalte ikke mer enn 200,- for å bli her en natt, inkludert lading av el-bilen.

Billy var i himmelen! Han som elsker å gå på tur satt pris på å være ute i 3 dager.

Tesla er undervurdert på tur. Med bagasjerom både foran og bak, fikk vi plass til alt vi hadde med oss uten at det ble stress. Om natten lå vi bagasjen vår foran og rigget til sengen bak. Magnus lang som han er klarte faktisk å sove med beina helt utstrakt. Jeg kjøpte en madrass laget for bilen, som vi blåste opp via pumpe i sigarettenneren på null komma niks. Tesla har også “Camp mode” som gjør at man kan ha oppvarming i bilen gjennom hele natten for en behagelig temperatur. Dette reddet hele turen og jeg sov som en stein hver natt!

Jeg kan fremdeles kjenne smaken av de lokale bringebærene. Herregud så godt! Vi kjøpte et bord til måltidene (og til yatzy, hehe) på Coop Obs, som kan legges sammen og tar null plass. Det kan virkelig anbefales!

Vi kunne ikke bli mer enn 3 dager denne gangen da jeg måtte hjem for jobb, men på tirsdag skal vi ut på tur igjen og jeg er spent på hvor reisen går. Det tar vi som det kommer, og jeg elsker det! Lenge leve spontaniteten.

Har dere feriert i Norge i sommer?