What I'm having for lunch this monday

Avocado & egg toast

Hei og hopp! Da var mandag her, igjen. Er det bare meg eller føles det som om det er mandag og fredag hele tiden? Føler jeg ikke gjør annet enn å ønske dere god helg eller ny uke. Haha! Men at tiden går fort og at dagene flyr er vel bare et godt tegn. Nå tikker klokken mot lunsjtider for min del, og siden jeg har så totalt hang-up på denne retten her bare må jeg dele den med dere. Yumz!

What I'm having for lunch this monday

I går slengte jeg sammen en pose med lavkarbo brødmix (adlink), så i dag blir det ferskt brød til maten. Jeg topper skivene i denne rekkefølgen; smør, kalkunfilet med pesto, avocado, speilegg og tomat. Deretter drysser jeg over peppermix og en klype maldonsalt. Voila! Smaker helt nydelig og gir en deilig og langvarig metthetsfølelse uten at magen blåser seg opp som en ballong.

What I'm having for lunch this monday

Jeg har kuttet ut en del karbo i det siste og føler meg tusen ganger lettere i kroppen. Det er så deilig å slippe den oppblåste og vonde magen! Nå er alt som heter ris, potet, pasta og kjøpe-brød lagt på hyllen og erstattet med annen digg mat som for det meste består av proteiner fra egg, kjøtt og pålegg, cottage cheese + sunt fett fra oljer, nøtter og avocado. Utenom det går det mye i smoothies basert på bær og grønnsaker. Etter bare tre dager merket jeg betraktelig forskjell på både magen, kroppen og energien, så hvorfor ikke? Men nok mas fra meg, nå står regnskap som jeg ikke fullførte i går på planen. Zzzz! Kunne ønske jeg kom i gang med treningen i dag, men jeg er enda ikke frisk. Hvor lenge skal dette marerittet vare? Uff! Håper det går fort over. God mandagsklem fra meg ♥

Previous Post
Next Post

6 thoughts on “What I’m having for lunch this monday

  • Vårild
    Hei! Den det retten så aldeles nydelig ut, må prøves ut til sommerferien! Jeg lurte på om du kunne dele en middagsrett uten pasta/ris/potet siden du har kuttet det ut? Vi har alltid middag med en av de alternativene og jeg føler jeg ikke blir mett hvis det ikke er der.
    Håpet du snart blir frisk og at du har en strålende mandag!
    – Vårild

  • Sarah
    Ser kjempegodt ut! Er enig i at mye karbo gjør at man føler seg litt oppblåst, men det er dessverre ikke bærekraftig at alle spiser lavkarbo. Det er det også viktig å huske! Å spise ris, korn og litt pasta er viktig for miljø og matfordelingen sin skyld 🙂 Ellers, takk for en superfin og inspirerende blogg! Klem

  • Linda
    Trist at du bidrar til det evige maset om de «farlige» karbohydratene og setter griller i hodet på lettpåvirkelige lesere. Syns det er fryktelig merkelig at alle toppbloggere kollektivt plutselig ikke «tåler» karbohydrater. En domino-placeboeffekt vil jeg tro. Ris og potet er da vitterlig svært lettfordøyelige matvarer. Kornprodukter er ikke problematisk såfremt du ikke er glutenintolerant. Men men. Styr på:-)

    • Eirin Kristiansen
      Jeg har aldri sagt at karbohydrater er farlig og jeg har heller aldri sagt at jeg ikke tåler det. Hvor står det? Jeg sier at magen og kroppen min generelt fungerer bedre om jeg kutter ned karboinntaket i form av spesifikke matvarer, og det er en ærlig og fullt lovlig ting å si. Det er synd at du likestiller alle typer karbohydrater. Det bringer med seg større helsefordeler å innta karbohydrater i form av frukt, fremfor å innta karbohydrater via matvarer rike på tilsatt sukker og som ikke gir oss annet enn kun energi. Som for eksempel brød 🙂 Vi er (HELDIGVIS) alle forskjellige.

  • Linda PM
    Hei 🙂 inspirerende innlegg! Har du noen tips til grønnsaker som ingredienser i smoothie? Hva bruker du og hva passer sammen?

  • Sølvi
    Hvor har du kjøpt koppen?

Comments are closed.