Det er ikke til å stikke under stol at de første timene på morgenen veldig enkelt kan avgjøre hvordan humøret ditt blir for resten av dagen. Om du står opp med instillingen «arh, dette blir en kjip dag», vel – da blir den gjerne det. Om du derimot har et mer positivt sinn og tar i bruk noen små grep, ja da kan faktisk det være avgjørende og redde resten av dagen din. Her er noen tips!

5 ways to start your day

Skru alarmen på 10 minutter før du skal stå opp

Først og fremst, om morgenen (i ukedagene spesielt) liker jeg å stå opp i god tid slik at jeg får tid til å kose meg med frokosten og nyhetene, samt bruke god tid på å stelle meg. Det er ikke akkurat en hemmelighet at hvordan man føler seg utseendemessig i løpet av dagen også er med på å avgjøre om det blir en god eller dårlig dag. But let´s get to the point – skru uansett alarmen på 10 minutter før planlagte klokkeslett slik at du ikke får en brå og ubehagelig start på morgenen. Da kan du ligge å strekke deg!

Vask ansiktet ditt med kaldt vann

Denne enkle rutinen er så viktig for meg, og jeg tipper at den er det for mange av dere også allerede! Det første jeg gjør når jeg kommer på badet er å sette håret opp, skylle ansiket i kaldt vann og deretter påføre en dagkrem som er rik på fuktighet og lukter godt. Ikke bare er det god hygiene, men det gjør også at det ikke frister å falle tilbake i søvn. Rett og slett en oppkvikker! Et annet tips: oppbevar en facial mist i kjøleskapet slik at du gjennom dagen lett kan friske opp et trett ansikt og en døll makeup.

5 ways to start your day

Planlegg kvelden før

Før jeg legger meg om kvelden passer jeg alltid på at hjemmet er strøkent, da er det så mye deiligere og mindre stressende å våkne! Deretter setter jeg meg ned med «planlegger» appen på iPhonen og planlegger morgendagen time for time, slik at jeg har en plan å følge. Dette fører til mer effektivitet og mindre waste of time. Det har vi ikke tid til! Legg også gjerne frem antrekk eller treningstøy og planlegg hva du skal ha til frokost! La det bli en rutine, akkurat som å pusse tennene før du hopper til sengs.

Praktiser litt yoga

Trening på morgenkvisten er gull verdt for å vekke kroppen, og du trenger absolutt ikke å dra til treningssenteret for å sette i gang kroppen. Dere husker kanskje det skjønne «bunny ritualet» jeg delte for noen måneder tilbake med dere? Vel, det er en yoga rutine absolutt alle kan mestre. Også tar det ikke lang tid engang! Jeg lover at du kommer til å føle deg som en million etterpå.

5 ways to start your day

Spis frokosten din

Denne snakker vel for seg selv. Men det viktigste av alt – ta deg tid til frokosten din og sørg for at den er sunn og metter lenge. En typisk frokost for meg i hverdagen når ting skal gå fort; 50/50 cottage cheese og mager vaniljekesam, blåbær, bringebær, kiwi, skivede mandler og honning. For ikke å glemme en halv avocado og ett egg på siden. Start gjerne med et glass sitronvann eller vanlig vann for å gi magen en myk og rensende start på dagen også! Vel, da ser det ut til at vi går mot slutten. Ha en god dag, hjerter!

Previous Post
Next Post

13 thoughts on “5 ways to start your day

  • Hege
    Hei, Eirin!
    Takk for en veldig inspirerende og variert blogg! Liker spesielt disse innleggene med små tips til hvordan man kan gi hverdagen en liten boost:)

    Ha en fortsatt fin dag og helg!

    • Eirin Kristiansen
      Koselig å høre at det faller i smak, Hege 🙂 Klem!

  • Bell
    Det kanin-yoga-ritualet er så søtt, jeg printet det ut etter at du tipset om det første gangen 🙂 det går dessverre i perioder om jeg gjennomfører eller ikke, men nå skal jeg absolutt starte igjen. Som du sier; det tar jo ikke lang tid! =) ellers er jeg veldig avhenger av punktet «planlegg alt kvelden før», det gjør ting og tang såå mye lettere i hverdagen <3

    • Eirin Kristiansen
      Det er så sant! God helg, bell 🙂

  • Viktoria
    Hei fine deg 🙂 Har du en link til kor eg kan finne den gensaren du har på deg på ditt nyaste instabilde? Du skreiv den var på HM 🙂 Den var såååå fin!
    Stor klem frå meg 🙂

    • Eirin Kristiansen
      Hei! Denne er dessverre ikke ny, så den er utgått fra nettbutikken. Kanskje de får den inn igjen? 🙂

      • Viktoria
        Da håper eg dei får innigjen 😀 Tusen takk for svar! 🙂

  • Maria
    Supre tips! Disse skal testes 😉

  • Johanne
    Heia! Kjempefin blogg du har 🙂 og takk for inspirerende innlegg!

    Jeg lurte på hvor du har kjøpt den boken ‘How to be Parisian’? Jeg finner den i hvert fall ikke i noen bokhandler i Norge..

    • Eirin Kristiansen
      Hei! Denne kjøpte jeg hos Adlibris 🙂 Klem

  • Jeg elsker-elsker-elsker dette innlegget her! Det å ha litt rutiner om morgenen – samt få det til å føles som en vanlig, rolig morgen, er så fantastisk kjekt og morgenen blir så mye bedre. Elsker at du har delt det opp slik, det gjør det litt enkelt å «dra ut» de trinnene eller tipsene man vil fokusere mest på å få til selv 🙂 Håper helgen din har vært super!

  • Gunhild
    Hei 🙂
    Dette var et så koselig innlegg, kommer til å hjelpe meg på de litt grå dagene

    Men denne «planlegger-appen», er det den som heter påminnelser? 🙂 eller er det en annen app du snakker om? isåfall hvilken?

    • Eirin Kristiansen
      Hei! Ja, det stemmer. Det er den 🙂 Klem

Comments are closed.