This months workout schedule

It’s not about having time
it’s about making time

Jeg hadde en undersøkelse på bloggen forrige uke, og det var mange av dere som ønsket mer av trening. Forståelig nok! Det har det vært dårlig av her inne synes jeg. Så da starter jeg mandagen med å dele treningsmåneden min med dere, og jeg håper det faller i smak. Om det er av interesse kan jeg starte med dette fast hver måned! Men dere, når dere sier dere ønsker mer av trening. Har dere noen innspill på hvordan type treningsinnlegg som hadde vært interessante å lese? Det er nemlig her jeg står litt fast – men jeg er veldig sulten på å bli bedre på dette punktet, så istedenfor å gjøre et skudd i blinde, er ingenting bedre enn deres ønsker og ideer slik at det blir lettere for meg å levere det som både fenger og interesserer dere.

I did a survey on the blog last week, and many of you requested more workout posts. I can totally understand that! There hasn’t been a lot of it lately, so I would love to do more as it’s a big part of my life. Therefore I start this week by sharing my workout schedule with you guys. If you’d like, I’d love to post this more frequently! It would make me really happy if you could come with suggestions to what you want to read more about when it comes to blogposts regarding workout, health and lifestyle. Then it’s easier for me to specify exactly what you want to read about. Thank you!

This months workout schedule

Pictures from WeHeartIt

De kommende fire ukene er stikkordet variasjon, med et mål om å føle meg sunn og frisk fra innsiden – som igjen vil resultere til at jeg vil føle meg bra på utsiden. Rett og slett bli min egen bestevenn! Å gjøre litt andre ting utenfor treningssenterets fire vegger som Yoga og Kickboxing, gjør at ingen dager føles like. Det er så gøy! Når det kommer til kostholdet mitt så har jeg jo prøvd både det ene og andre, men nå har jeg rett og slett landet på at jeg spiser det jeg vil med måte. Vi er alle forskjellige, men min kropp fungerer best uten sukker i ukedagene (lørdagene er et unntak, da kooser jeg meg), og så lite raske karbohydrater som mulig. Da vil jeg heller fokusere på trege og gode karbohydratkilder som for eksempel; havregryn, fullkornsbrød, knekkebrød, müsli til frokosten, bønner, søtpotet og så videre. Da styrer jeg også unna lavt blodsukker i hverdagen, så lenge jeg er flink til å spise regelmessig og ikke sluntrer unna noen hovedmåltider som frokost, lunsj og middag. Når trening og kosthold er i balanse i hverdagen, blir alt bedre. Det handler om å yte, men viktigst av alt – nyte. Da holder motivasjonen seg oppe! Ønsker dere en fresh og fin start på uken ♥

The four upcoming weeks my key word is variation, with a goal of feeling healthy and fresh from the inside. This will also automatically make me feel better on the outside as well. In other words – my goal is to become my own best friend! Doing other stuff outside the four walls of the gym like kickboxing and yoga makes the workout weeks so much more fun. When it comes to my diet, I’ve tried a lot of different methods through the years. The conclusion is that I’m the happiest when I can eat whatever I want with moderation, and don’t do any kind of short term diets. My body feels good when I stay away from sugar in the weekdays (Saturdays will always be cheat days), and also stay away from quick carbs (pasta, white bread, rice, etc.). Instead I get my carbs from oats, beans, full grain bread, muesli, sweet potatoes ++. Then my blood sugar stays stable, as long as I don’t skip any meals. My motto is to enjoy and provide! A healthy balance between these two suits me just perfect. Wish you a healthy happy week!

18 Responses to This months workout schedule

  1. Kan du skrive et innlegg om hva du skal gjøre i NYC? Skal dit selv og trenger tips 🙂

  2. Hei, Eirin!
    Så gøy at du skal begynne å blogge mer om trening igjen, det er så herlig å lese treningsinnlegg som både gleder og inspirerer! Kunne du ha lagt ut noen innlegg hvor du viser hvilke øvelser du liker best? (For eks. rumpeøvelser, mageøvelser etc.) Jeg trener selv på treningssenter og synes det er gøy med ulike innspill til nye øvelser, slik at jeg får litt variasjon. Hadde også vært gøy om du skrev litt om hva du spiser før og etter trening. Fokuserer du mye på proteiner, eller spiser du det du har lyst på?
    Ha en fin dag 🙂

  3. Dette innlegge var akkurat deg jeg trengte på en treg mandag! Takk for at du alltid inspirerer og er så ærlig, setter stor pris det på❤️

  4. Jeg synes du skriver så godt for deg om dagen. Før kunne det blir vel mange gjentakelser av ord og utrykk, flotte adjektiv og det at livet kun er fryd og gammen. Nå er det mer liv i språket og du virker som den gode, ekte Eirin som skriver rett fra levra. Håper du får til å ha alle disse ballene i luften mtp NY, flytting, popupshop og prosjektet ditt. Bloggen din stråler virkelig igjennom at du er lykkelig med tempo og oppnåelser om dagen! 🙂 ha en flott tid fremover! <3 Klem

  5. I feel like what you wrote really describes what suits me as well. Enough variation in workouts and balanced meals with a cheat day. I am a runner myself, but I try to put in some nordic walking and strength workouts as well (YT videos in this field are my favourite, you can combine whichever workouts you want to keep it fun and fresh).

  6. Flere mat/livsstil tips er kjekt! Liker godt når du tipser om hvordan du bruker kokos olje osv.

  7. Hei 🙂 Jeg må bare først si at jeg elsker bloggen din og du er en stor inspirasjon på så mange måter. Blant annet har du inspirert meg til å ville prøve ut bikram yoga. Jeg lurte derfor på om du kan skrive litt mer om tips og hva du gjør på bikram yoga osv..

  8. Hei! Elsker bloggen, og det gleder meg sånn at du vil skrive mer om trening!! Jeg kunne ønske at du skrev om hvilke øvelser du gjør på trening, både yoga og ellers. Jeg er alltid på jakt etter nye innspill til mitt eget treningsprogram. Kanskje du kan vise noen øvelser? Noen man kanskje kan gjøre hjemme på stuegulvet også?

  9. Heia! Jeg svarte på undersøkelsen din nå nettopp, men glemte helt å nevne trening! Jeg har også lyst til å vite mer om treningen din. Jeg ville ha likt tips til gode styrkeøvelser og tips til kondinasjonstrening! Det er også veldig kjekt å lese om dine treningsplaner for uken 🙂 I forbindelse med trening er det også veldig interresant å lese om mat og hva du liker å spise. Ønsker deg en strålende uke! Stor klem fra meg <3

  10. Jatakk til mer treningsinnlegg! Bloggen din er alltid et friskt pust i hverdagen, men savner også gyminnleggene som kom litt hyppigere før. 😉 Jeg, personlig, liker best bilder – ikke video, så kanskje et innlegg der du viser bilder av dine favorittøvelser? Tips til enkel og sunn hverdagsmat er også gull!
    Og forresten – jeg GLEDER MEG til å se leiligheten din! Rart hvordan man lever seg inn i andres liv… 🙂

  11. Så gøy! Hadde satt pris på å sett hvilke treningsøvelser du gjør når du trener styrke? Trenger litt motivasjon på det punktet kjenner jeg..!

  12. Hei! Kunne gjerne tenkt meg øvelser å gjøre hjemme på stuegulvet. Ikke yoga, men styrke. Eller noe uten masse utstyr😊

  13. Hei eirin! Liker veldig godt innstillingen din til hvordan du ønsker at livsstilen din skal være fremover, go girl! Ellers synes jeg det er veldig morsomt å lese om oppskrifter og ting du har erfart innen for trening. Du kan skrive et innlegg om hvordan du har funnet din balanse, eller lage en video om dette? Tror det er noe mange kan sette pris på, og noe som vil inspirere. Ellers er det også morsomt med bilder fra en tur du har vært på med hunden din osv. Alle innlegg teller og det skal ikke så mye til 🙂 Ønsker deg en nydelig dag, her er solen allerede oppe i oslo 🙂 klem <3

  14. Ja kjekt med flere slike innlegg kanskje! og kanskje du kunne hatt en spørsmålsrunde i nær fremtid angående kosthold og trening?:)
    Og kanskje innlegg om hva du spiser iløpet av en dag, og hvilke mageøvelser som er dine favoritter

Follow @ Instagram